Medlemmerne blåstempler lønkampagnen

Imageanalyse viser, at medlemmerne mener, at fairlærerløn kampagnen har været saglig og troværdig

D 2. september 2016

af Mikkel Hvid, Kommunikationschef
Fair lærerløn
67 procent af medlemmerne i Frie Skolers Lærerforenings (FSL) mener, at foreningens lønkampagne har været ”saglig og troværdig”. Det viser den imageanalyse, som FSL har gennemført blandt medlemmerne.
Analysen indkredser, hvad medlemmerne mener om kampagnen. Det er vigtigt for foreningens politikere at vide, hvor medlemmerne står, for foreningen har aldrig før gennemført en så stor, så dyr og så markant kampagne for lærernes løn- og ansættelsesvilkår.

Og analysen viser, at medlemmerne bakker op. Under fem procent af dem mener, at kampagnen har været for aggressiv. Medlemmerne afviser altså den kritik, som skoleforeningerne har haft af kampagnens tone og stil.

Over halvdelen af foreningens medlemmer – 55 procent – vurderer, at lønkampagnen har åbnet forældrene og bestyrelsernes øjne for det lønproblem, som de frie skoler har, og netop det resultat glæder FSL-formanden, Uffe Rostrup:

»Det har netop været et af kampagnens mål. Kampagnen skal gøre forældrene og dem, som søger job på en fri skole, opmærksomme på, at vores løn ligger for lavt i  forhold til folkeskolens«

deltag i debatten